När vi kollar i SportAdmins system står fakturan som betald?
Ni kan aldrig se om en faktura hos Billmate är betald eller ej av medlemmen. Att den står som betald i SportAdmins system betyder att ni har fått utbetalt från Billmate för denna fakturan.
Hur krediterar jag en faktura?
Detta gör ni i SportAdmins system. Behöver ni hjälp med hur man gör kontaktar ni SportAdmin.
Vad händer om vi väljer inkassohantering?
Vi skickar fakturan vidare till vårt inkassobolag som i sin tur försöker att få in pengarna för fakturan. Inkasso medför inga betalningsanmärkningar. Om personen fortfarande inte betalar/återkopplar så skickas fakturan vidare till kronofogdemyndigheten.
Vad innebär regress?
Om vi regressar en faktura innebär det att pengarna vi har betalt ut för fakturan förs tillbaka till Billmates konto och regleras vid nästa avräkning.
Medlemmen har betald direkt till oss på föreningen istället för till Billmate, hur gör vi då?
Då måste ni kreditera fakturan så fakturan blir stängd hos oss. Behöver ni hjälp med hur man gör kontaktar ni SportAdmin.